یازده سپتامبر تهران:پلاسکو  قربانیان سیاست چپاول وغارت

 

"ساختمان پلاسکو "صبح پنجشنبه طعمه‌ی حریق شد! دهها نفر در آتش سوختند.اولین ساختمان مرتفع ایران در تهران در آتش سوخت وهمچون برجهای نیویورک به یکباره فروریخت. دهها نفر در زیر آتش مدفون شدند. آتش نشانان جانباز وشریف وفداکار با همه تلاششان نتوانستند آتش را مهار کنند وخود در آتش وآوار مدفون شدند.  11 سپتامبر ایران، بی هیچ هواپیمایی ؛ اما با سیاستی تبهکارانه وچپاولگرانه اجرا شد. سیاستی که رژیم دزدان وقاتلان با همدستی شهردار وشهرداری تهران وپاسداران  میلیاردر به اجرا دراوردند. حکومتی که بی اعتنا به شرایط زیست و کار مردمان ،به چپاولها وغارتهای بزرگ وتقسیم غنایم مشغول است. بی سبب نبود ونیست که این همه اعتراض وخشم را در رسانه های اجتمایی ومیان مردمان علیه حکومت وژنرال سردار قالیباف شاهد بوده ایم. بسیاری اکنون خواهان برکناری شهردار تهران و محاکمه او ورئیس بنیاد مستضعفان شده اند که با بی توجهی به اولیه ترین شرایط ایمنی وکاری مردمان ،باعث این فاجعه شده اند.

 

به گزارشات  انتشار یافته ، درابتدا طبقات هشتم و نهم این ساختمان که بیشتر شامل واحدهای تولیدی لباس بودند و در شیفت شب هم به کار می‌پرداختند آتش گرفت، آتش‌سوزی از ساعت ۷:۵۹ آغاز شد. .پس از مهار نسبی آتش در ساعات اولیه، تعدادی از مغازه‌داران این پاساژ برای خارج کردن کالاهای خود به داخل هجوم بردند، همچنین تعداد قابل توجهی آتش‌نشان در آن هنگام در ساختمان حضور داشتند؛ در این هنگام ساختمان شروع به ریزش کرد. پس از ۴ ساعت از شروع آتش سوزی کل ساختمان فرو ریخت و بر اثر این حادثه حداقل 111 نفر زخمی واحتمال مرگ بیش از بیست وپنج نفر از آتش نشانان است. گزارشات  اولیه، حاکی از احتمال حضور ۳۰۰ تن در هنگام ریزش ساختمان است. در حالیکه یکروز از این حادثه دلخراش میگذرد هنوز آمار دقیقی ازمفقودین و کشته‌شدگان آتش نشان و زیرآوارماندگان ارائه نشده است. این درحالیست  که خساراتهای مالی را تا صدها میلیارد تومان تخمین میزنند. مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات هم از اختلال در ٣٥٠٠خط تلفن ثابت أطراف ساختمان پلاسکو خبر داد ه است .رئیس سابق اتحادیه صنایع نساجی و پوشاک می گوید: : ۴ هزار نفر در پلاسکو شاغل بودند، ۶۰۰ واحد تولیدی و تجاری فعالیت خود را از دست داده‌اند....و ۶۰۰میلیارد دپو لباس های عید درراه 96 از بین رفته است ....و آخرین خبر از عملیات نجات : بوی تند گازوئیل،  کمک از سگ هایش زنده یاب برای پیداکردن محبوس شدگان در پلاسکو را به تاخیر انداخته است.

 

اکنون سخن از این آتش سوزی وحشتناک است و قربانیان آن ..بگذار با این تسلیت کاربران فیس بوک این گفتار را به انتها رسانیم. شاید این فریاد یکی شود ونظام غارت وچپاول اسلامی را در آتش خشک مردمان بسوزاند وراه را برای زندگی انسانی ودررفاه وآزادی وبرابری هموار کند:

 

 

واژه تسلیت چقدر آشناست برای ملتی که دایم باید به خاطر نداشتن افراد دلسوز آن را سالی چندبار تکرار کند. 

 

تسلیت برای نداشتن جاده مناسب،

 

تسلیت برای ریزش پل،

 

تسلیت برای سوختن بچه ها در مدرسه،

 

تسلیت برای حادثه قطار،

 

تسلیت برای زلرله،

 

تسلیت برای عدم بازسازی بافتهای فرسوده

 

تسلیت برای آتش سوزی،

 

تسلیت برای تشنگی و خشکیدگی سرزمینم،

 

تسلیت برای اسید پاشی،

 

تسلیت برای جوانان معتاد،

 

تسلیت برای فقر،

 

تسلیت برای نداشتن هزینه درمانی و مرگ به اجبار

 

تسلیت برای کشته شدن محیط بانان،

 

تسلیت برای دست فروشی زنان،

 

تسلیت برای پدیده ی گور خوابی

 

تسلیت برای کودکان کار

 

تسلیت برای نبود امکانات و تجهیزات آتشنشانی

 

و هزاران تسلیت دیگر.....

 

ایران_تسلیت .

 

سایت راه کارگر